Koncert 15.12.2019

„Koncert Bożonarodzeniowy” – z cyklu „Najpiękniejsza klasyka w najlepszym wykonaniu”

Filharmonia Uniwersytecka we Wrocławiu zaprasza na specjalny koncert podsumowujący jednocześnie dorobek pierwszego roku filharmonicznego. Ta wyjątkowa okazja, a także dobór wspaniałych dzieł najwybitniejszych mistrzów klasyki zapewni Państwu niezapomniane wrażenia w tym jakże szczególnym okresie przedświątecznym.

Data: 15 grudnia 2019 godz. 18:00

Miejsce: Sala Koncertowa Radia Wrocław al. Karkonoska 10

Cena Biletu: Parter – 50 zł normalny, 40 zł ulgowy

Organizator: Filharmonia Uniwersytecka we Wrocławiu Sponsor Koncertu:

Polska Spółka Gazownictwa

Partnerzy Koncertu:
Mi-Studio
Marka Algida
Sofitel Wroclaw Old Town
Marka Schöller
Restauracja Letnia we Wrocławiu

koncert 15.12.2019

Program koncertu:

Cz. I

Jan Sebastian Bach – Koncert skrzypcowy A-moll, BWV 1041
Viktor Kuznetsov – skrzypce solo z orkiestrą smyczkową
– artysta gra  na skrzypcach włoskiego mistrza Nicolo Amati z 1662 r.

Arcangelo Corelli – „12 Concerti Grossi” Op.6, Koncert Nr 3 C-moll

Wiesław Małucha – Koncert smyczkowy – Premiera !!!
Viktor Kuznetsov – skrzypce solo z orkiestrą smyczkową
– artysta ra na skrzypcach włoskiego mistrza z XVIII wieku.

Tomaso Albinoni – Koncert smyczkowy op. 5 nr 11

Antonio Vivaldi  – „Cztery pory Roku”, Koncert Nr 4 F-moll, RV 297 „Zima”
Viktor Kuznetsov – skrzypce solo z orkiestrą smyczkową
– artysta gra na skrzypcach włoskiego mistrza – Nicolo Amati z 1662 r.

Cz. II

Jan Sebastian Bach – Koncert skrzypcowy D-moll, BWV 1052 allegro
Marcin Ostrowski – skrzypce solo z orkiestrą smyczkową
– artysta gra na skrzypcach Pietro Antonio Landolfi z 1752 r

Jan Sebastian Bach – Air

Tomaso Albinoni – Adagio g-moll na wiolonczelę solo
Jakub Myślak – wiolonczela solo z orkiestrą smyczkową
– artysta gra na wiolonczeli niemieckiego pochodzenia z XVIII w z rodziny Klotz z Mittenwald

Stanisław Szarzyński – Sonata na skrzypce D-dur

Wiesław Małucha – Koncert d-moll na altówkę solo
Viktor Kuznetsov  – altówka solo z orkiestrą smyczkową
– artysta gra na altówce francuskiego mistrza z XVIII w.

INFORMACJE O WYKONAWCACH:


Dr hab. Viktor Kuznetsov

Viktor Kuznetsov
Viktor Kuznetsov – Urodził się w 1963 roku w Taganrodze w rodzinie muzyków. Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w czwartym roku życia u swojego ojca, wybitnego pedagoga Michala Kuzniecowa. W 1981 roku rozpoczął studia solistyczne w klasie profesora B. Kotorowicza w Konserwatorium Kijowskim. W 1986 roku został laureatem Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego w Polsce, a w 1987 roku – laureatem Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. N. Paganiniego w Genui (Włochy). Od 1991 roku artysta mieszka i pracuje we Wrocławiu. W latach 2003/04 był pomysłodawcą i organizatorem Międzynarodowego Festiwalu im. N.Paganiniego oraz Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego „Młody Wirtuoz”. Jest założycielem i Dyrektorem Artystycznym Wrocławskiego Zespołu Solistów Ricordanza oraz Wrocławskiej Orkiestry Festiwalowej. Nagrał z tymi zespołami wiele płyt CD, w tym na zamówienie Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans w 2002r. ( rekonstrukcja koncertu N. Paganiniego we Wrocławiu z 1829 roku). Na zamówienie Towarzystwa Muzycznego im. J. Zaidlera powstała płyta CD pt. „Musica Sacromontana”, która otrzymała w 2008 roku prestiżową nagrodę muzyczną „FRYDERYK”. Artysta stale koncertuje w Polsce i za granicą: w Niemczech, Norwegii, Francji, Hiszpanii, Belgii, Luksemburgu, Szwajcarii. Jego „perfekcyjny i natchniony styl gry został doceniony przez najbardziej wymagającą publiczność”(Tagesspiegel). Artysta od czasu swojego debiutu w 2004 roku w Filharmonii Berlińskiej regularnie występuje jako solista na tej prestiżowej scenie muzycznej. Wiktor Kuzniecow od 1991 roku prowadzi klasę skrzypiec w Akademii Muzycznej im. K.Lipińskiego we Wrocławiu. Od 2002 roku pełni funkcję wiceprezesa Wrocławskiego Towarzystwa Koncertowego. Od 2013 roku jest Prezesem Fundacji ESKM (Europejska Śieć Kultury Młodych), której głównym zadaniem jest promocja młodych utalentowanych artystów.

Viktor Kuznetsov Jr

Viktor Kuznetsov

Kariera solowa od 11 roku życia. Regularne występy w charakterze solisty w Polsce i za granicą: Hannover, Kijów, Berlin (w tym w Filharmonii Berlińskiej z koncertami F. Mendelssohna, A. Piazzolli J.S. Bacha). Dwie płyty solowe: z muzyką Fritza Kreislera w roku 2002 oraz „Pory Roku” A. Piazzolli w 2004 r. Od 2017 roku prowadzi kwartet smyczkowy, założony wspólnie z muzykami, również grającymi w zespole Ricordanza. Gra też na gitarze. Gra na skrzypcach włoskiego mistrza z XVIII wieku.

Marcin Ostrowski

Viktor Kuznetsov

Doktor Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Koncertmistrz orkiestry Filharmonii Zabrzańskiej. Wielokrotny stypendysta Prezydenta Miasta Wrocławia oraz fundacji Yehudi Menuhin „Live music now!” w Berlinie oraz programu „Młoda Polska”. Studiował w Poznaniu, Berlinie, Manchesterze i Wrocławiu, a także uczestniczył w kursach mistrzowskich, m.in. M. Vengerova i W. Wiłkomirskiej. Ma w dorobku podwójny album nagrany z pianistką Katarzyną Kaczorowską oraz płytę z polskimi kwartetami smyczkowymi w składzie Diverso String Quartet, nagrane dla wytwórni RecArt. W Zespole regularnie pełni rolę solisty. Gra na skrzypcach Pietro Antonio Landolfiego z 1752 roku.

Zespół Solistów Ricordanza

Viktor Kuznetsov
Wrocławski Zespół Solistów „Ricordanza” powstał we Wrocławiu w roku 2000. Stworzył go znakomity skrzypek i pedagog Wiktor Kuzniecow. Wykształceni przez niego skrzypkowie, (młodzi, utalentowani, grający na wysokiej klasy instrumentach z XVIII i XIX wieku) byli tego zespołu zaczynem. W swym stylu muzykowania „Ricordanza” godzi w sobie dwa typy gry: grę solo i grę zespołową. Z jednej strony każdy muzyk tej kameralnej orkiestry posiada kompetencje solistyczne i często realizuje partie solowe w wykonywanych na estradzie czy nagrywanych dziełach koncertowych. Z drugiej strony muzycy – nie rezygnując z własnej indywidualności i walorów swej gry – wspólnie tworzą tę wartość, jaką jest specyficzne brzmienie „Ricordanzy” i styl i jej interpretacji. Kształt i wielkość zespołu zmienia się – w zależności od wykonywanych dzieł oraz warunków przestrzennych sali koncertowej. Raz więc „Ricordanza” pojawia się na estradzie jako formacja kilkuosobowa, raz jako mała orkiestra kameralna, a kiedy indziej znów – wykonując dzieła symfoniczne – jako czterdziestoosobowa orkiestra. Zespół jest wykonawcą muzyki włoskiego i niemieckiego baroku (koncertów A. Vivaldiego, T. Albinoniego, A. Corellego, J. S. Bacha), klasycyzmu i romantyzmu, a także dzieł współczesnych oraz muzyki popularnej i jazzu. Cenny element programów „Ricordanzy” stanowią działa nieznane, wydobyte z zapomnienia, a także dzieła po raz pierwszy wykonane. Wśród wykonawców współpracujących z zespołem można wymienić muzyków tej miary co Ida Haendel, Caroline-Haffner-Murat, Natalia-Gutman, Grigori Żyslin, Janusz Olejniczak, Ilia Gringolz, Wiesław Ochman, Leszek Możdżer, Lars Danielsson, Tomasz Strahl, Ilia Grubert. Zespół koncertował w wielu krajach Europy (m. in. w Norwegii, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Niemczech), brał udział w wielu festiwalach, pojawiał się w słynnych salach koncertowych. Jako jedyna z polskich orkiestr regularnie występuje w Filharmonii Berlińskiej jako Berlińska Orkiestra Barokowa i Berlińska Orkiestra Festiwalowa. Z nagrań płytowych „Ricordanzy” na szczególną uwagę zasługują: płyta z dziełami Albinoniego i Vivaldiego wydana z okazji 300-lecia Uniwersytetu Wrocławskiego (2002), rekonstrukcja koncertu danego przez Niccolò Paganiniego w roku 1829 w Uniwersytecie Wrocławskim (2003, dyr. Stefan Bevier), płyta z muzyką Józefa Zeidlera (2007, uhonorowana nagrodą „Fryderyk”) oraz wybór słynnych uwertur operetki wiedeńskiej (2007, dyr. Jan Ślęk). Patronem „Ricordanzy” jest Rektor Uniwersytetu Wrocławskiego, a jej zapleczem instytucjonalnym – Wrocławskie Towarzystwo Koncertowe.